Kundvagn 0

FAQ

VILKA ÄR ERA ÖPPETTIDER?
Måndag – Fredag 08.00 till 17.00
CET – Central European Time

KAN JAG BESTÄLLA ÖVER TELEFON?
Ja, det går, men du behöver ändå slutföra köpet själv genom att vi skickar din kundkorg och kassan till dig som en länk via mail.

VILKA BETALNINGSMÖJLIGHETER FINNS?
Vi accepterar alla vanliga kreditkort: Visa, MasterCard, American Express och PayPal. Vi erbjuder även betalning via Swish. 

ÄR MIN KREDITKORTSINFORMATION OCH PERSONLIGA INFORMATION SÄKER NÄR JAG ANVÄNDER ER SIDA?
Vi tar säkerhet och personlig integritet ytterst seriöst och använder oss av varje möjlig försiktighetsåtgärd för att säkerställa att din shopping-upplevelse är trygg! Epicwigs använder Secure Socket Layer (SSL) kryptering för att hålla din personliga information så säker som möjligt. Betalningshanteringen sker genom Stripe.com, som är en av de största och säkraste betalningsförmedlarna på nätet. Från början av din transaktion till slutet är kontonumret till ditt kreditkort aldrig sparat i vårt system.

HUR LÅNG TID TAR DET INNAN NI SKICKAR MIN ORDER?

Vi strävar efter att skicka ut din beställning så fort som möjligt. Om du lägger din beställning innan kl. 16.00 (CET), är målsättningen att den packas på kvällen och blir skickad dagen efter. I vissa fall kan det ta 1 till 3 arbetsdagar eller längre för att göra iordning din beställning innan den blir skickad. Några orsaker för förseningar i leveranserna är: felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter, din leveransadress är en postbox, ytterligare dokumentation är nödvändig för att verifiera din beställning, eller att den produkten du beställde är tillfälligt slut på lagret. Ifall produkten du beställde är tillfälligt slut på lagret, kommer vi att meddela dig detta så fort som möjligt via telefon eller epost. Beställningar lagda efter 16.00 på fredag fram till söndagen kommer att bli behandlade nästföljande måndag/vardag.

Beställningar som betalas med Swish skickas alltid nästkommande vardag efter vi har mottagit betalning, även om det sker innan 16.00.

*Leveranstider är beräknade i arbetsdagar. Helger räknas inte in i frakttiden.

VILKA HELGDAGAR KOMMER ATT PÅVERKA LEVERANSEN AV MIN BESTÄLLNING?

Följande helgdagar har vi stängt: Nyårsafton, Nyårsdagen, Trettondagjul, Skärtorsdag, Långfredag, Annandag Påsk, Första Maj, Kristi Himmelsfärd, Pingst, Annandag Pingst, Sveriges nationaldag (6 juni), 24 och 25 juni, Alla Helgons Dag, Julafton, Juldagen och Annandag Jul. Beroende på vilken dag i veckan dessa högtider infaller på så är det möjligt att vi kan ha stängt dagen efter också. Alla de dagarna kommer att utannonseras på vår hemsida i den mån det är möjligt.

SKICKAR NI ORDRAR TILL UTLANDET? 

Beställningar skickas endast till de länder som är tillgängliga i checkouten.

HUR SER ER RETUR- OCH ÅTERBETALNINGSPOLICY UT?

Återbetalningar och returer är gjorda på grundvalen att produkterna har blivit skadade under frakt eller har tillverkningsfel och är omfattade av garantin hos varje respektive leverantör. Utöver det gäller ångerrätten enligt distansavtalslagen för obruten förpackning. Anspråk på garantin ska göras inom 14 dagar från att man tagit emot varor. I sådana fall skall kunden kontakta kundtjänst och få sig tilldelat ett formulär för retur och återbetalning. Om kunden anses vara berättigad för retur och återbetalning, kommer kunden att få fraktinstruktioner och dokument för att kunna skicka tillbaka varorna. Fraktkostnaden betalas Epicwigs. Epicwigs accepterar varken returer som inte har följt proceduren som nämns i denna överenskommelse eller returer skickade med kundens egna val av speditör. Epicwigs skickar endast en länk med fraktsedeln, varpå kunden själv måste ombesörja för utskriften. Epicwigs förbehåller sig rätten att begära in bild(er) på varorna som skall returneras för att påbörja ärendet. För det fall returfraktsedeln används för annat än den retur den är avsedd för debiteras kund för samtliga omkostnader (det gäller även för den frakt som uppstår) samt 2000 kronor inklusive moms utöver det i hanterings/administrativ kostnad. För att kunna möjliggöra återbetalning av pengar måste kunden vara medveten om att varor inte ska vara använda, inte ha skadad originalförpackning och produkten/varorna måste vara hela och kompletta. Återbetalningar sker till kundens kreditkort eller genom banköverföring. Som en generell regel används samma metod för återbetalning som det sättet betalningen gjordes på. Dock kan Epicwigs bestämma sig för annat efter eget tycke. Återbetalning skall ske inom 14 dagar av en godkänd retur. Paket/beställningar som inte är upphämtade samt återlämnas till Epicwigs är inte giltiga för returer eller återbetalningar och kommer att debiteras fullt pris. 

KAN JAG AVBRYTA ELLER ÄNDRA MIN BESTÄLLNING?

Om du vill avbryta eller ändra din beställning, kontakta oss på info@epicwigs.se  så fort som möjligt så kommer vi göra allt vi kan för att göra dina önskade ändringar. Har vi däremot redan skickat varan, går det inte att avbryta eller göra ändringar. Paket som inte har plockats upp/ut kommer inte att bli återbetalda.

JAG FÅR INGA MEJL FRÅN ER, VAD SKA JAG GÖRA?

Kolla om de finns i skräpkorgen. För att vara säker att du får våra mejl och att de inte är skräppostmarkerade, får du gärna lägga till vår epost-adress till din adressbok: info@epicwigs.se


 ERBJUDER NI RABATTER?

Ja, vi erbjuder då och då rabatter och då är dom tydligt anvisade på vår hemsida.

HUR KOLLAR JAG UPP EN BESTÄLLNING SOM JAG HAR LAGT?

Det finns flera sätt att kolla upp din beställning på. Först och främst kan du logga in på ditt konto för att kolla statusen på din beställning. Eller så kan du kontakta oss på info@epicwigs.se.

KAN JAG HITTA ER PÅ SOCIALA MEDIER?

Ja! Följ oss gärna på Facebook. Eller på Pinterest om du hellre föredrar det! Eller varför inte båda?