Kundvagn 0

FAQ

VILKA ÄR ERA ÖPPETTIDER?
Måndag – Fredag 08.00 till 17.00
CET – Central European Time

KAN JAG BESTÄLLA ÖVER TELEFON?
Ja, det går, men du behöver ändå slutföra köpet själv genom att vi skickar din kundkorg och kassan till dig som en länk via mail.

VILKA BETALNINGSMÖJLIGHETER FINNS?
Vi accepterar alla vanliga kreditkort: Visa, MasterCard, American Express och PayPal. Vi erbjuder även fakturaköp genom Klarna. Vi erbjuder även förskottsfaktura (Bankgirobetalning 5035-3218) samt betalning via Swish (123 165 54 14). Har du en rekvisition från Stockholms Läns landsting, Region Kronoberg eller Region Skåne så  accepterar vi även dessa som betalning.

ÄR MIN KREDITKORTSINFORMATION OCH PERSONLIGA INFORMATION SÄKER NÄR JAG ANVÄNDER ER SIDA?
Vi tar säkerhet och personlig integritet ytterst seriöst och använder oss av varje möjlig försiktighetsåtgärd för att säkerställa att din shopping-upplevelse är trygg! Epicwigs använder Secure Socket Layer (SSL) kryptering för att hålla din personliga information så säker som möjligt. Betalningshanteringen sker genom Stripe.com, som är en av de största och säkraste betalningsförmedlarna på nätet. Från början av din transaktion till slutet är kontonumret till ditt kreditkort aldrig sparat i vårt system.

HUR LÅNG TID TAR DET INNAN NI SKICKAR MIN ORDER?

Vi strävar efter att skicka ut din beställning så fort som möjligt. Om du lägger din beställning innan kl. 12.00 (CET), är målsättningen att den blir skickad samma dag. I vissa fall kan det ta 1 till 3 arbetsdagar eller längre för att göra iordning din beställning innan den blir skickad. Några orsaker för förseningar i leveranserna är: felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter, din leveransadress är en postbox, ytterligare dokumentation är nödvändig för att verifiera din beställning, eller att den produkten du beställde är tillfälligt slut på lagret. Ifall produkten du beställde är tillfälligt slut på lagret, kommer vi att meddela dig detta så fort som möjligt via telefon eller epost. Beställningar lagda efter 12.00 på fredag fram till söndagen kommer att bli behandlade nästföljande måndag/vardag.

Beställningar som betalas med Swish skickas alltid nästkommande vardag efter vi har mottagit betalning, även om det sker innan 12.00.

*Leveranstider är beräknade i arbetsdagar. Helger räknas inte in i frakttiden.

VILKA HELGDAGAR KOMMER ATT PÅVERKA LEVERANSEN AV MIN BESTÄLLNING?

Följande helgdagar har vi stängt: Nyårsafton, Nyårsdagen, Trettondagjul, Skärtorsdag, Långfredag, Annandag Påsk, Första Maj, Kristi Himmelsfärd, Pingst, Annandag Pingst, Sveriges nationaldag (6 juni), 24 och 25 juni, Alla Helgons Dag, Julafton, Juldagen och Annandag Jul. Beroende på vilken dag i veckan dessa högtider infaller på så är det möjligt att vi kan ha stängt dagen efter också. Alla de dagarna kommer att utannonseras på vår hemsida i den mån det är möjligt.

SKICKAR NI ORDRAR TILL UTLANDET? 

Beställningar skickas endast till Sverige.

Beställningar kan göras från hela världen så länge mottagarlandet står med i villkoren (Sverige).

HUR SER ER RETUR- OCH ÅTERBETALNINGSPOLICY UT?

Återbetalningar och returer är gjorda på grundvalen att produkterna har blivit skadade under frakt eller har tillverkningsfel och är omfattade av garantin hos varje respektive leverantör. Utöver det gäller ångerrätten enligt distansavtalslagen för obruten förpackning. Samtliga förpackningar kommer plomberade, med obruten förpackning menas att plomberingen är intakt.  För det fall plomberingen inte är intakt för en inkommen retur kasseras varan och regelverket om värdeminskning gäller. Värdeminskningen är då minus 100%. Anspråk på garantin ska göras inom 14 dagar från att man tagit emot varor. I sådana fall skall kunden kontakta kundtjänst och få sig tilldelat ett formulär för retur och återbetalning. Om kunden anses vara berättigad för retur och återbetalning, kommer kunden att få fraktinstruktioner och dokument för att kunna skicka tillbaka varorna. Fraktkostnaden betalas Epicwigs. Epicwigs accepterar varken returer som inte har följt proceduren som nämns i denna överenskommelse eller returer skickade med kundens egna val av speditör. Epicwigs skickar endast en länk med fraktsedeln, varpå kunden själv måste ombesörja för utskriften. Epicwigs förbehåller sig rätten att begära in bild(er) på varorna som skall returneras för att påbörja ärendet. För det fall returfraktsedeln används för annat än den retur den är avsedd för debiteras kund för samtliga omkostnader (det gäller även för den frakt som uppstår) samt 2000 kronor inklusive moms utöver det i hanterings/administrativ kostnad. För att kunna möjliggöra återbetalning av pengar måste kunden vara medveten om att varor inte ska vara använda, inte ha skadad originalförpackning och produkten/varorna måste vara hela och kompletta. Återbetalningar sker till kundens kreditkort eller genom banköverföring. Som en generell regel används samma metod för återbetalning som det sättet betalningen gjordes på. Dock kan Epicwigs bestämma sig för annat efter eget tycke. Återbetalning skall ske inom 14 dagar av en godkänd retur. Paket/beställningar som inte är upphämtade samt återlämnas till Epicwigs är inte giltiga för returer eller återbetalningar och kommer att debiteras fullt pris. Var god kontrollera din(a) peruk(er) innan du tar på dig den eller ändrar på den. NÄR DU VÄL HAR BRYTIT PLOMBERINGEN KAN DU INTE LÄMNA TILLBAKA ELLER BYTA DEN.

KAN JAG AVBRYTA ELLER ÄNDRA MIN BESTÄLLNING?

Om du vill avbryta eller ändra din beställning, kontakta oss på info@epicwigs.se eller på 08-121 310 10 så fort som möjligt så kommer vi göra allt vi kan för att göra dina önskade ändringar. Har vi däremot redan skickat varan, går det inte att avbryta eller göra ändringar. Paket som inte har plockats upp/ut kommer inte att bli återbetalda.

 JAG FÅR INGA MEJL FRÅN ER, VAD SKA JAG GÖRA?

Kolla om de finns i skräpkorgen. För att vara säker att du får våra mejl och att de inte är skräppostmarkerade, får du gärna lägga till vår epost-adress till din adressbok: info@epicwigs.se

 HUR PRECISA ÄR ERA HÅRFÄRGSTABELLER

Våra hårfärgstabeller är standardfärger i industrin. De flesta tabellerna förses antingen av tillverkarna eller så är dom fotograferade av Epicwigs Färgerna kan variera, så tabellerna är inte alltid 100% korrekta. Det kan bero på olika typer av skärmar, inställningar, ljus på befintlig plats och andra faktorer som är utanför vår kontroll.

 ERBJUDER NI RABATTER?

Ja, vi erbjuder då och då rabatter och då är dom tydligt anvisade på vår hemsida.

HUR KOLLAR JAG UPP EN BESTÄLLNING SOM JAG HAR LAGT?

Det finns flera sätt att kolla upp din beställning på. Först och främst kan du logga in på ditt konto för att kolla statusen på din beställning. Eller så kan du kontakta oss på info@epicwigs.se eller på 08-121 310 10.

KAN JAG HITTA ER PÅ SOCIALA MEDIER?

Ja! Följ oss gärna på Facebook. Eller på Pinterest om du hellre föredrar det! Eller varför inte båda?