Kundvagn 0

Returer och ångerrätt

Vi har bifogat ett utdrag ur våra användarvillkor (som alltid har företräde) nedan, men vi ska passa på att ta tillfället i akt och förklara oss mindre styltigt.

Det är viktigt för oss att erbjuda fria returer, det är något som vi känner att vi måste, bör och vill tillhandahålla, så att du som kund får en chans att visuellt inspektera peruken och se att färgen överrensstämmer med tycke och smak. Det ser helt enkelt olika ut på skärmen och när man håller peruken i handen. Men för att det ska fungera så kommer de allra flesta av våra peruker i helt genomskinlig plast och levereras plomberade, vill du returnera den så behöver plomberingen vara intakt. En retur med bruten plombering kan vi inte sälja utan den måste kasseras och därför så betalar vi inte ut några pengar.

Och tycker du inte att färgen passar, då mailar du till oss, så får du en returfraktsedel, som du bara sätter på paketet och lämnar in hos ditt ombud. Här vill vi understryka att det är det enda sättet vi accepterar returerna på. Struntar du i att plocka ut ditt paket så att det kommer tillbaka till oss så klassas det inte som retur-inte heller om du väljer att skicka in det på eget bevåg med ett fraktsätt som du väljer.

Man kan förstås tycka att vi är knepiga med det här, och vid en första anblick kan det verka så. Men allt har sin förklaring, och vi hoppas att du med mer inblick ska förstå varför vi gör så.

Först och främst, när någon skickar tillbaka ett paket väljer de oftast alla möjliga olika fraktsätt, ibland till och med rekommenderat brev, det innebär att vi måste skicka någon från lagret, för att hämta upp dessa, med en bil-istället för att returerna kommer till oss med postbilen (när den ändå ska hämta alla försändelser). Det kostar en massa pengar.

Det andra är att vi måste administrera betalningen-dvs återbetala dig en summa som är öveskjutande (eftersom vi står för frakten), vilket innebär att det räcker inte med att kreditera din betalning i vårt system som vi gör nu, utan måste utöver det hämta in dina uppgifter och göra en manuell överföring så att du får betalt för frakten.

Det tredje är att våra fraktpriser är mer förmånliga än för enskilda privatpersoner, det gör dels att vi är medvetna om vad det kostar, men även att vi ökar våra fraktvolymer, vilket i sin tur leder till lägre fraktpriser i framtiden.

Sist men inte minst så vet vi vad som är på väg tillbaka-skulle något mot förmodan inte dyka upp, så är det vi som kan hålla posten ansvariga och du som kund slipper joxa med det och agera mellanhand (om det mot förmodan skulle behövas då).

Det handlar om det stora hela om kontroll och kostnad-äger vi båda dessa-då kan vi fortsätta tillhandahålla fria returer.

Så förhoppningsvis är vi inte så knepiga, eller? Nog om det-Dags att handla vidare, det gör du helt enkelt här!

 

Det finstilta (utdrag ur våra användarvillkor). 

 

Återbetalningar och returer är gjorda på grundvalen att produkterna har blivit skadade under frakt eller har tillverkningsfel och är omfattade av garantin hos varje respektive leverantör. Utöver det gäller ångerrätten enligt distansavtalslagen för obruten förpackning. Samtliga förpackningar kommer plomberade, med obruten förpackning menas att plomberingen är intakt. För det fall plomberingen inte är intakt för en inkommen retur kasseras varan och regelverket om värdeminskning gäller. Värdeminskningen är då minus 100%.

Anspråk på garantin ska göras inom 14 dagar från att man tagit emot varan I sådana fall skall kunden kontakta kundtjänst.

Om kunden anses vara berättigad för retur och återbetalning, kommer kunden att få fraktinstruktioner och dokument för att kunna skicka tillbaka varorna.

Fraktkostnaden betalas av Epicwigs. Epicwigs accepterar varken returer som inte har följt proceduren som nämns i denna överenskommelse eller returer skickade med kundens egna val av speditör.

För att kunna möjliggöra återbetalning av pengar måste kunden vara medveten om att varor inte ska vara använda, inte ha skadad originalförpackning och produkten/varorna måste vara hela och kompletta.

Fraktalternativ som tilläggstjänst (d.v.s samtliga som kostar pengar och inte ingår i vad som avses vara fri frakt) återbetalas ej.

Återbetalningar sker till kundens kredit/debitkort eller genom banköverföring. Som en generell regel används samma metod för återbetalning som det sättet betalningen gjordes på. Dock kan Epicwigs bestämma sig för annat efter eget tycke.

Återbetalning skall ske inom 14 av en godkänd retur. Paket/ordrar som inte är upphämtade och återlämnas till Epicwigs är inte giltiga för returer eller återbetalningar och kommer att debiteras fullt pris.

Epicwigs skickar endast en länk med fraktsedeln, varpå kunden själv måste ombesörja för utskriften.

Epicwigs förbehåller sig rätten att begära in bild(er) på varorna som skall returneras för att påbörja ärendet.

För det fall returfraktsedeln används för annat än den retur den är avsedd för debiteras kund för samtliga omkostnader (det gäller även för den frakt som uppstår) samt 2000 kronor inklusive moms utöver det i hanterings/administrativ kostnad.

Var god kontrollera din(a) peruk(er) innan du tar på dig den eller ändrar på den. NÄR DU VÄL HAR BRYTIT PLOMBERINGEN KAN DU INTE LÄMNA TILLBAKA ELLER BYTA DEN.